2019-ben elindítottunk egy kísérleti projektet három budapesti gimnázium részvételével. Az 5 alkalmas workshop-sorozat részeként a gimnazista hallgatók megismerkedhettek a városi séták műfajával és saját iskolájuk környezetének épített örökségével. A foglalkozások során elsajátították a városkutatás módszereit, és minden intézmény diákjai saját sétát dolgoztak ki. A gimnázium környezetét tematikusan bemutató sétákat a diákok vezetésével jártuk végig. A séta kivonatából szerkesztett térképes leporellót a gimnáziumok kapták.
Kezdettől fogva célunk volt, hogy további gimnáziumokban is megszervezzük a foglalkozást, hogy minél több fiatal szerezze meg saját környezetének felfedezéséhez szükséges eszközöket. Fontos, hogy ismerjük épített környezetünket, városi séták által pedig könnyen lehet mind a helyi lakosság, mind a városban megforduló turisták figyelmét a helyi értékekre irányítani. Amint jobban megismerjük saját közelebbi környezetünket, jobban fogjuk azt értékelni, szeretni és ezáltal felelősebben és tudatosabban fogjuk ápolni városainkat.
A programot azóta is nagy sikerrel folytatjuk, és már több mint tucatnyi középiskolás csoport részvételével valósítottuk meg a sétákat. AZ eddig részt vevő iskolák:
2019: Eötvös József GImnázium, Toldy Ferenc Gimnázium, Városmajori Gimnázium
2022: Budapest I. Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium, Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, BKSZC Schulek Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építőipari Technikum, Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Gimnázium
2024: Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium, ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola, ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium, Eötvös József Gimnázium, Kempelen Farkas Gimnázium
2025: Baár–Madas Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium, Budapest II. Kerületi II. Rákóczi Ferenc Gimnázium, BKSZC Schulek Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építőipari Technikum, BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum, Szent István Gimnázium
A 14+ Budapest 2023-ban első helyezést ért el a Golden Cubes Awards nemzeti fordulójában intézményi kategóriában. A Magyar Építőművészek Szövetsége (MÉSZ) és a Union International des Architectes (UIA) „Architecture and Children” Programme keretein belül szervezett pályázat a legjobb hazai épített környezeti neveléssel foglalkozó kezdeményezések három évente szervezett megmérettetése volt.